ZMĚNA Č.2 ÚZEMNÍHO PLÁNU BUKOVNO - ODŮVODNĚNÍ změny č. 2
- Zadavatel: Obec Bukovno
- Určený zastupitel: Petr Holman – starosta obce
- Zpracovatel:
- Ing. arch. Eva Sommerová
- Gagarinova 1083/33
- Praha 6 – Suchdol 165 00
- autorizační osvědčení č. 01 572
- Číslo zakázky: 02 - 2017
- Ukončení zpracování: 11/2018
ZÁZNAM O ÚČINNOSTI OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
ÚZEMNĚ PLÁNOVACÍ DOKUMENTACE (ÚPD)
Název ÚPD - Změna č. 2 ÚP Bukovno
Orgán, který ÚPD vydal - Zastupitelstvo obce Bukovno
Datum nabytí účinnosti
Jméno, příjmení, funkce a podpis oprávněné osoby - pořizovatele
Otisk úředního razítka
Petr Holman
Starosta obce Bukovno
Prosinec 2018
ODŮVODNĚNÍ ZMĚNY Č.2 ÚZEMNÍHO PLÁNU BUKOVNO
Identifikační údaje obce
Kraj: Středočeský
Okres: Praha – východ
Obec s rozšířenou působností: Mladá Boleslav
Stavební úřad Mladá Boleslav
Obec: Bukovno
Katastrální území: Bukovno – 616150
Základní územní jednotka (ZÚJ): 535606
Výměra katastrálního území: 1504 ha
Současně zastavěné území: LÍNY 20,6 ha - BUKOVNO 38,81 ha
Počet obyvatel: 736
1. Postup pořízení změny územního plánu
Na základě žádosti vlastníků pozemků v lokalitě Z1 a Z9 obec rozhodla o pořízení změny č.2 ÚP Bukovno usnesením č. 76/10/2017.
Návrh Zadání změny č. 2 územního plánu Bukovno byl zaslán dotčeným orgánům, sousedním obcím a Krajskému úřadu Středočeského kraje. Dále byl návrh Zadání změny č. 2 územního plánu Bukovno vystaven k veřejnému nahlédnutí po dobu 30 dnů na Obecním úřadě Bukovno a na internetových stránkách obce http://www.bukovno.cz.
Dotčené orgány a Krajský úřad uplatnily v zákonné lhůtě požadavky, které byly do Návrhu zadání zapracovány. Ze sousedních obcí neuplatnila žádná obec své podněty.
Zastupitelstvo obce Bukovno schválilo Zadání změny č.2 na svém zasedání 28.2. 2018 usnesením č.8/2018. Pořizovatelem Změny územního plánu je Obec Bukovno, v zastoupení ing. arch. Martinou Bredovou. Jako určený zastupitel byl jmenován místostarosta obce Aleš Špringel. Zpracovatelem změny č. 2 ÚP Bukovno je Ing. arch. Eva Sommerová.
Návrh změny č. 2 ÚP: Na základě schváleného Zadání změny č. 2 územního plánu Bukovno byl návazně zpracován Návrh změny č. 2 územního plánu Bukovno. Dokumentace je ve své textové i grafické části zpracována tak, aby obsahovou strukturou a dalšími náležitostmi vyhověla požadavkům stanoveným v Příloze č. 7 vyhlášky č. 500/2006 Sb. o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidenci územně plánovací činnosti.
Návrh změny č. 2 územního plánu Bukovno byl vystaven k nahlédnutí od 3. 4. 2018 do 18. 5. 2018 na obecním úřadě Bukovno a na internetových stránkách obce http://www.bukovno.cz.
Společné jednání o Návrhu změny č. 3 územního plánu se konalo ve středu dne 18. 4. 2018 v 11:00 hodin v zasedací místnosti obecního úřadu Bukovno.
Posouzení dokumentace Krajským úřadem : Následovalo posouzení Návrhu změny č. 2 územního plánu Bukovno Krajským úřadem, který ve svém vyjádření č.j. 111930/2018/KUSK ze dne 23. 8. 2018 konstatoval, že lze postupovat v dalším řízení o změně č. 2 územního plánu.
Řízení o Návrhu změny č. 2 ÚP: Návrh změny č. 2 územního plánu Bukovno byl k veřejnému nahlédnutí na těchto místech:
- na Obecním úřadě Bukovno, Bukovno 63, 293 01 Mladá Boleslav
- na internetových stránkách obce http://www.bukovno.cz
a to v termínu od 10. 9. 2018 do 18. 10. 2018 včetně.
Veřejné projednání se konalo ve čtvrtek dne 11. října 2018 v 10:00 hodin v zasedací místnosti OÚ Bukovno. Odborný výklad provedla zpracovatelka územního plánu. Výsledek projednání včetně doplnění odůvodnění OOP, zpracovaný ve spolupráci pořizovatele s určeným zastupitelem, je uveden přímo v návrhu OOP. V určené lhůtě pro uplatnění námitek k Návrhu změny č. 2 územního plánu nebyly podány ze strany vlastníků pozemků a staveb dotčených návrhem řešení, oprávněného investora a zástupce veřejnosti žádné námitky.
Vydání Změny č. 2 ÚP zastupitelstvem obce předchází v souladu s ustanovením stavebního zákona ověření, že Změna č. 2 územního plánu Bukovno není v rozporu s Politikou územního rozvoje, s územně plánovací dokumentací vydanou krajem – Zásadami územního rozvoje ZÚR a se stanovisky dotčených orgánů. Po tomto ověření je Zastupitelstvo obce Brázdim oprávněno vydat opatření obecné povahy Změna č. 2 územního plánu Bukovno.
Současně se Změnou č. 2 ÚP bylo zajištěno pořízení vyhotovení Územního plánu Bukovno zahrnujícího úplné znění po vydání Změny č.2.
Změna č. 2 územního plánu Bukovno se po vydání zastupitelstvem obce oznámí Veřejnou vyhláškou na úřední desce pořizovatele (obecní úřad Bukovno). Opatření obecné povahy č… .../2018 - Změna č. 2 územního plánu Bukovno nabývá dle ustanovení § 55c stavebního zákona účinnosti dnem doručení veřejné vyhlášky s oznámením o vydání opatření obecné povahy (podle ustanovení § 173 odst. 1 správního řádu) a o vyhotovení úplného znění Územního plánu Bukovno po vydání jeho Změny č. 2, tj. patnáctým dnem po dni vyvěšení veřejné vyhlášky.
2. Výsledek přezkoumání územního plánu - §53, odst. 4 SZ
2a) soulad územního plánu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem
Soulad s Politikou územního rozvoje ČR
Dle aktualizace č. 1 PÚR ČR 2008, která byla schválena usnesením vlády ČR č. 276 ze dne 15.4.2015, řešené území nezasahuje do žádné rozvojové oblasti či rozvojové osy republikového charakteru. Správní území obce Bukovno se nachází v blízkosti rozvojové osy OS3 Praha – Mladá Boleslav – Liberec.
Návrh změny č.2 ÚP Bukovno je v souladu s republikovými prioritami územního plánování pro zajištění udržitelného rozvoje v území uvedenými v Aktualizaci č. 1 PÚR ČR 2008, zejména čl. 14, 14a, 16, 17, 18, 19, 20, 20a, 22, 23, 25 a dále je v souladu s úkoly územního plánování stanovenými v čl. 80, 97 a 100. Změna č.2 se nedotýká regionálních a nadregionálních záměrů v řešeném území.
Soulad s nadřazenou územně plánovací dokumentací
Ze Zásad územního rozvoje Středočeského kraje změna č. 2 respektuje tyto požadavky:
- trasa nové linky 400kV umístěná na společné stožáry se zrekonstruovanou linkou 220kV v úseku trasy z rozvodny Bezděčín do rozvodny Čechy střed.
- limity využití území dle ZÚR
2b) soulad s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu obyvatel a nezastavěného území
Změnou č. 2 ÚP nejsou dotčeny přírodní, architektonické či urbanistické hodnoty v území. Změnou č. 2 je územní plán Bukovno zapracován do nového katastrálního operátu, jsou aktualizovány hranice současně zastavěného území a zastavitelného území. V grafické části – hlavní a koordinační výkres – jsou na základě katastrální mapy vyznačeny hlavní, místní účelové komunikace (polní, lesní cesty) vlastní grafickou značkou.
Kapacita zastavitelného území se změnou č. 2 nemění. Hranice zástavby v lokalitě Z1 jsou opraveny podle nového katastrálního operátu, počet RD se nemění. Obytná lokalita Z9 je zvětšena, ale jako kompenzace se o stejnou plochu zmenšuje obytná plocha v lokalitách Z10, Z11, Z12.
Nezastavěné území je novým změnami dotčeno minimálně.
Změnou č. 2 ÚP nejsou dotčeny kulturní hodnoty sídla, kterými se v tomto případě rozumí stávající nemovité kulturní památky:
- kostel sv. Jana Nepomuckého, rejstříkové číslo 46751/2-1525
- socha p. Marie, rejstříkové číslo 22494/2-1526
- zemědělský dvůr č.p.24, rejstříkové číslo 51365/2-4448,
- venkovská usedlost čp. 26 (st.p. 7/1, 7/2), rejstříkové číslo 30005/2-1624. včetně zahrady p.č. 8/1
Změnou č. 2 se doplňují limity území a ochrana území:
- Technická infrastruktura
- Ochranné pásmo venkovního vedení VN 22 kV – 7 (10) m na každou stranu od krajního vodiče. Údaje uvedené v závorce platí pro rozvody realizované před rokem1995
- Ochranné pásmo venkovního vedení VVN 110 kV – 12 m na každou stranu od krajního vodiče.
- Ochranné pásmo venkovního vedení VVN 220 kV – 15 m na každou stranu od krajního vodiče.
- Ochranné pásmo venkovního vedení VVN 400 kV – 20 m na každou stranu od krajního vodiče.
- Ochranné pásmo trafostanice – dle typu
- Kabelová vedení VN a NN – 1 m po obou stranách krajního kabelu
- Dálkové telekomunikační kabely – 2 m od osy na každou stranu
- Radioreléový paprsek
- Ochranné pásmo komunikací II. a III. třídy – 15 m od osy krajního pruhu na každou stranu
- Ochranné pásmo ČOV dle projektu
- Ochranné pásmo kanalizačního sběrače – dle průměru potrubí (viz bod 3e)
- Hlavní řad pitné vody v obci – OP na každou stranu 2 m
- OP vodních zdrojů I. stupně
- OP vodních zdrojů II. stupně
- Ochranné pásmo železnice – 60m na každou stranu
Citace ze Zákona 266/1994 , §8, o drahách:
Ochranné pásmo dráhy tvoří prostor po obou stranách dráhy – 60 m od osy krajní koleje, ale nejméně 30 m od hranic obvodu dráhy. V ochranném pásmu dráhy lze zřizovat a provozovat stavby, provádět hornickou činnost a činnost prováděnou hornickým způsobem, provozovat střelnici, skladovat výbušniny, nebezpečné odpady a zřizovat světelné zdroje a barevné plochy zaměnitelné s návěstními znaky jen se souhlasem drážního správního úřadu a za podmínek jím stanovených.
- Ochrana přírody a krajiny
Ochranné pásmo nadregionálního biokoridoru K32
Územní systém ekologické stability – lokální biokoridory a biocentra
Významné krajinné prvky ze zákona (VKP)
Významný krajinný prvek je ekologicky, geomorfologicky nebo esteticky hodnotná část krajiny, která utváří její typický vzhled nebo přispívá k udržení její stability. Významnými krajinnými prvky jsou:
- ze zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, §3 – lesy, rašeliniště, vodní toky, rybníky, jezera, údolní nivy
- jiné části krajiny, které zaregistruje podle § 6 zákona orgán ochrany přírody jako VKP – zejména mokřady, remízy, meze, trvalé travní porosty, skalní útvary, naleziště zkamenělin a nerostů, a pod.
V řešeném území jsou VKP ze zákona, registrované VKP v řešeném území nejsou.
Ochranné pásmo lesa je 50 m od kraje lesního pozemku
Ochrana vod
V území je třeba umožnit péči o koryta vodních toků, která se realizuje formou zachování nezastavěného území podél toku, tj. oprávnění při správě toku (manipulační pásmo, povolení vstupu na pozemky), v šířce 6m. V území nejsou registrované vodní toky
- Ochrana zemědělského půdního fondu – se realizuje formou půdně ekologických jednotek (BPEJ), v řešeném území převládají půdy s třídou ochrany I a II.
- Ochrana obyvatelstva
a) Záplavové území a aktivní zóna v řešeném území není
b) Zóna havarijního plánování není. Systém varování: siréna umístěná na budově Hasičské zbrojnice
c) Ukrytí obyvatelstva v důsledku mimořádné události – současný počet obyvatel je cca 750, cílový stav 900 až cca 1100. Hromadné stálé úkryty neexistují, pro ukrytí jednotlivců nebo rodin mohou posloužit jako improvizované úkryty sklepy obytných domů.
d) Evakuace obyvatel z obce mimo zónu havarijního plánování, obec toto neřeší, neboť není v zóně havarijního plánování.
e) Materiál civilní ochrany je skladován v objektu Obecního úřadu, kde lze zřídit též sběrné místo humanitární pomoci.
f) Obec zabezpečuje 2x ročně svoz nebezpečného odpadu, v případě mimořádné události není určené místo pro skladování nebezpečných látek, ani se takové vhodné místo v řešeném území nevyskytuje. Nebezpečné látky v obci nejsou. Nejbližší sběrný dvůr nebezpečného odpadu je v Mladé Boleslavi
g) Objekt vhodný k dekontaminaci osob v obci není.
h) Nejbližší lékárna a nemocnice – Mladá Boleslav. Raněné osoby lze provizorně soustředit v obci na Obecním úřadě.
i) Nouzové zásobování pitnou vodou zajišťují VaK cisternami. Náhradní zdroj el. energie obec nemá. Sbor dobrovolných hasičů má mobilní agregát. Příručka civilní ochrany s pokyny pro nebezpečné situace byla občanům rozdána v listopadu 2004.
j) Ochrana ovzduší – v řešeném území se nevyskytuje žádný střední nebo velký zdroj imisí. V otázce ochrany ovzduší nutno postupovat podle §7 zákona č.86/2002 Sb. o ochraně ovzduší a nařízení vlády č.350/2002 Sb. – č.354/2002 Sb. a vyhlášek MŽP č. 355/2002 Sb. – 358/2002 Sb.
- Požární ochrana
V obci je umístěna hasičská zbrojnice Dobrovolného sboru hasičské ochrany. Zajištění požární vody je z požárních nádrží ve středu obce. Vodovod dle vyjádření VaK Mladá Boleslav nelze využít jako požární.
Z hlediska zajištění lokalit zdroji vnější požární vody je třeba postupovat v souladu s požadavky ČSN 73 0873 Požární bezpečnost staveb – zásobování požární vodou a ČSN 73 6639 Zdroje požární vody.
V dalších stupních řízení a v následných projektových dokumentacích je třeba zajistit plnění normativních požadavků a požadavků zvláštních právních předpisů (např. Vyhláška 137/1998 Sb.) pro územní řízení ve smyslu §41 odst. 1 Vyhl. č. 246/2001 Sb.:
- splnění požadavků na požární ochranu, zejména ČSN 73 0802 – přístupové komunikace a nástupní plochy pro požární techniku a požární zásah a záchranné práce tj. projektová dokumentace, která jednoznačně a závazně naplní požadavky ČSN 73 6100, 73 6101, 73 6110, 73 6114. Jedná se zejména o ztíženou průjezdnost místními komunikacemi, způsobenou průjezdnou šíří komunikací, nevytvářením míst otáčení pro požární techniku a tím znemožňující nebo ztěžující průjezdnost vozidel hasičských sborů.
- respektovat Technický předpis Ministerstva dopravy a spojů TP 103 ze dne 3. 3. 1998, vydaný odborem pozemních komunikací (navrhování obytných zón – mimo jiné řeší i obratiště)
- v rámci řešení technické vybavenosti řešit zásobování požární vodou ve smyslu ČSN 73 0873
- zdroje požární vody řešit splněním požadavků ČSN 75 2411
- v případě nutnosti, podle požadavku na technologie provozu a stavebního využití a řešení zamýšlené stavby splnit požadavky §41 odst. 1, písm. b) vyhl. č. 246/2001 Sb.
- při projektování staveb vycházet z ČSN 73 0802, 73 0804 a normativních odkazů.
- Seznam staveb, pro které je k vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, v souladu s ustanovením§ 175 zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů vždy nutné souhlasné stanovisko SEM Praha:
- Návrhy ÚPD a návrhy na vydání ÚR o chráněném území nebo ochranném pásmu
- Výstavba, rekonstrukce, likvidace žel. tratí, vleček a nakládacích ramp. Výstavba a rekonstrukce dálnic a silniční sítě I. - III. třídy, objektů na nich a přidružených objektů a zařízení.
- Výstavba, rekonstrukce, likvidace letišť všech druhů včetně ochranných pásem a přidružených objektů a zařízení.
- Výstavba, rekonstrukce, likvidace jaderných a energetických zdrojů, transformačních stanic, rozvoden a rozvodů elektrické energie od 22 kV výše.
- Trhací práce, výstavba, rekonstrukce dolů, lomů s použitím elektrického roznětu.
- Výstavba radioelektronických a telekomunikačních zařízení vyzařujících elektromagnetickou energii všeho druhu (radiové vysílače, TV, TVP základnové stanice radiotelekomunikačních sítí, radioreléové stanice atp.) včetně jejich anténních systémů a nosičů (i těch, jejichž stavba je povolována na základě oznámení) a požadovaných ochranných pásem.
- Výstavba a rekonstrukce objektů, konstrukcí a zařízení vyšších než 30m nad terénem a staveb jevících se jako dominanta v otevřeném terénu.
- Výstavba větrných a fotovoltaických elektráren.
2c) soulad s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů
Změna č.2 územního plánu je zpracována v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu a vyhláškami č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a o způsobu evidence územně plánovací činnosti a č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území.
2d) soulad s požadavky zvláštních právních předpisů, popřípadě s výsledkem řešení
Proces pořizování změny č.2 územního plánu Bukovno byl veden s cílem řádně dohodnout
požadavky uplatněné dotčenými orgány ve stanoviscích, či vyjádřeních nebo v připomínkách
sousedních obcí, obce Bukovno, či organizací, hájících veřejné zájmy v území.
Požadavky uplatněné k návrhu zadání ÚP Bukovno byly zapracovány do návrhu změny č. 2 ÚP
Bukovno
- Krajský úřad Středočeského kraje, souhrnné vyjádření – upozorňuje na nutnost zdůvodnit nové zastavitelné plochy (lokalita Z9)
Obytná lokalita Z9 je zvětšena, ale jako kompenzace se o stejnou plochu zmenšuje obytná plocha v lokalitách Z10, Z11, Z12.
- Magistrát města Mladá Boleslav, odbor životního prostředí
Dodržet limit využití území – stavby pro pobyt osob budou více jak 25 m od okraje lesa. Pro lokalitu Z9 navržena vzdálenost staveb od okraje lesa 30 m.
- Krajský úřad Středočeského kraje, orgán ochrany přírody a krajiny – bez připomínek
- Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav,
Požaduje zajistit přístupnost inženýrských sítí, uvést ochranná pásma inženýrských sítí, zásobování požární vodou (nelze z veřejného vodovodu). Je zapracováno v odůvodnění.
- Krajská hygienická stanice Středočeského kraje – bez připomínek
- ČR – Hasičský záchranný sbor Středočeského kraje, územní odbor Mladá Boleslav – bez připomínek
- Státní pozemkový úřad – bez připomínek
- NET4GAS – nezasahuje zájmy NET4GAS
- Ministerstvo obrany ČR, sekce ekonomická a majetková, odbor ochrany územních zájmů Praha
Uvést vyjmenované druhy staveb – bylo zapracováno do odůvodnění
- Povodí Labe, státní podnik – bez připomínek
- ČEPRO – v řešeném území nejsou zařízení ČEPRO
- GasNet - v řešeném území nejsou zařízení GasNet
- Ministerstvo průmyslu a obchodu – MPO nemá v řešeném území žádné zájmy
3. Náležitosti vyplývající z § 53 odst. 5a) až 5f) stavebního zákona
3a) Výsledek přezkoumání územního plánu podle § 53, odstavce 4 stavebního zákona.
Návrh změny č. 2územního plánu Bukovno byl zpracován v souladu se zákonem a
s požadavky uvedenými v § 53 odstavci 4 stavebního zákona.
3b) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí
Na základě stanoviska Krajského úřadu Středočeského kraje, odboru ŽP a zemědělství k návrhu Zadání změny č.2 ÚP Bukovno, odboru životního prostředí, není nutné Změnu č.2 ÚP Bukovno posuzovat z hlediska vlivů na životní prostředí podle §10i zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí v platném znění .
3c) Stanovisko krajského úřadu podle §50 odst.5
Vyhodnocení vlivů územního plánu na udržitelný rozvoj území nebylo zpracováno, neboť nebylo zadáním ÚP požadováno.
3d) Stanovisko Krajského úřadu jako orgánu ochrany přírody a krajiny (zákon114/1992 Sb.)
S ohledem na skutečnost, že dotčený orgán – Krajský úřad Středočeského kraje, v souladu s § 47 odst. 3 stavebního zákona ve svém stanovisku k Zadání změny č. 2 nestanovil požadavek na posouzení návrhu územního plánu z hlediska vlivů na životní prostředí a rovněž uvedl ve svém stanovisku podle § 45i zákona o ochraně přírody a krajiny, že předložená koncepce nemůže mít významný vliv na vymezené ptačí oblasti ani evropsky významné lokality, nebyl v zadání pořizovatelem požadavek vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území stanoven. Z tohoto důvodu nebylo vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území zpracováno.
3e) Komplexní zdůvodnění přijatého řešení
Hlavním cílem změny č. 2 je zapracování územního plánu do nového katastrálního operátu, aktualizace hranic zastavěného a zastavitelného území a drobné úpravy v krajině – vyznačení místních účelových cest a stávající zeleně v systému ÚSES a následující změny:
BUKOVNO
Změna č. 2/1 – úprava lokality Z1
Lokalita Z1 se nachází na severovýchodním okraji obce Bukovno. Změnou č. 2/1 je upravena hranice obytné lokality Z1 dle nového katastrálního operátu. Byla zde provedena parcelace pro 6 RD. Reálné hranice lokality Z1 nejsou v souladu se schváleným územním plánem. Pro lokalitu bylo vydáno stavební povolení pro stavbu vodovodního řadu, splaškové kanalizace včetně ČSOV. Nutno respektovat navržené trasy vedení.
Obytná lokalita Z1 sestává podle nového katastrálního operátu z těchto parcel:
Parcela č. 953/3, 4, 5, 6, 8, 18, 19. Jedná se o zvětšení obytné plochy dle nové katastrální mapy o cca 2600 m2. Počet RD se nezvyšuje. Jako kompenzace se stejná obytná plocha ubírá změnou č. 2/4 v lokalitě Z10,11, 12
Změna č. 2/2 – změna kultury
Změna č. 2/2 řeší změnu kultury z orné půdy na zahradu na parcele č. 142/1. Pole zasahuje do intravilánu obce Bukovno, špatně se obhospodařuje. Pro plochu s funkcí zahrady jsou navrženy nové regulativy – zeleň soukromá s kódem ZS. Ve schváleném ÚP Bukovno se plochy zahrad nevyskytují a regulativ pro zeleň soukromou není, změnou č. 2 byl tento regulativ navržen. Na pozemku se nachází kanalizační řad BE 500, který je nutno respektovat v rozsahu jeho ochranného pásma.
Změna č. 2/3 – rozšíření lokality Z9
Lokalita Z9 se nachází na severozápadním okraji obce Bukovno, navazuje na stávající zástavbu. Lokalita Z9 je znehodnocena trasou kanalizačního sběrače DN 500, který vede šikmo přes p.č. 1050/4 a 1066. Správce sítě požaduje respektovat OP 1,5 m na každou stranu a umožnit permanentní přístup těžké techniky. Toto pozemky značně znevýhodňuje.
Změnou č. 2/3 se jako náhrada navrhuje rozšíření obytné plochy na větší část sousední parcely č. 1065. Menší část je navržena jako plocha pro zahradu. Obytná plocha bude respektovat ochranné pásmo lesa a bude ve vzdálenosti min. 30m od hranic PUPFL.
Jelikož se pozemky nacházejí ve třídě ochrany I, navrhuje se jako kompenzace za rozšíření obytné plochy Z9 zmenšení obytné plochy v lokalitě Z10, Z11, 12 , kde je též třída ochrany I
Kompenzace obytných ploch – bilance:
Zvětšení obytných ploch v lokalitě Z1, Z9
Návrhová obytná plocha v lokalitě Z1 …..+ 2 000 m2 (+600 m2 je navrženo jako zahrada)
Návrhová obytná plocha v lokalitě Z9 … + 7 300 m2 (+2978 m2 je navrženo jako zahrada)
Celkem obytná plocha ……………. + 9 300 m2
Zmenšení obytných lokalit Z10, Z11, Z12
Obytná plocha v lokalitě Z10……………… - 6 880 m2
Obytná plocha v lokalitě Z11……………….- 1 410 m2
Obytná plocha v lokalitě Z12……………….- 1 920 m2
Celkem…………………………………… - 10 210 m2
LÍNY
Změna č. 2/4 – zmenšení lokality Z10, Z11, Z12
Lokality Z10, 11, 12 se nacházejí na jižní straně části Líny mezi stávající zástavbou a železniční dráhou, zasahují do ochranného pásma dráhy.
Změnou č. 2/4 se navrhuje zmenšení obytné plochy lokalit Z10,11, 12 – hranice zastavitelného, obytného území bude oddálena od hranic obvodu dráhy na vzdálenost min. 30m. Odebrané obytné plochy jsou navrženy jako plochy pro zahrady. Toto řešení je vhodné z hlediska Zákona č. 266/1994 Sb. o drahách.
Obytná plocha Z10, Z11, Z12 se zmenšuje o cca 1,02 ha
Změna č. 2/6 – vymezení pozemku technické infrastruktury pro ČOV
Změna 2/6 navrhuje klasifikovat parcelu č. 1097/2, na které se nachází stavba ČOV jako plochu pro technickou infrastrukturu (TI). Plochu pro TI je v případě potřeby možné rozšířit na sousední parcely (č.1097/1 a 1101/2). Pozemky jsou ve vlastnictví obce.
Veřejná prostranství, zeleň
Veřejných prostranství se týká změna č. 2/5:
Změna č. 2/5 – funkční sjednocení pozemků u hřbitova
Změna 2/5 navrhuje klasifikovat pozemky v okolí hřbitova jako plochy pro veřejnou zeleň. Jedná se o pozemky ve vlastnictví obce – p. č. 181/1,2, 181/5. Tato změna umožní variabilní využití pozemků. Parcela č.181/4 je plocha pro TI (telekomunikace)
Dopravní infrastruktura
Dopravní infrastruktura se změnou č. 2 nemění, v grafické části jsou vyznačeny místní účelové komunikace – polní a lesní cesty vlastní grafickou značkou.
V širším zájmovém území je zastoupena doprava silniční, železniční, cyklistická a
pěší.
Vlastním řešeným územím prochází trať regionálního významu č. 076 Mladá Boleslav – Mělník.
Jedná se o jednokolejnou trať, neelektrifikovanou.
Tuto trať je třeba považovat za dlouhodobě stabilizovanou, případné její úpravy nepředstavují nové územní nároky.
Řešeným územím prochází silnice II/259 Mladá Boleslav - Katusice, která je páteřní komunikací v území.
Na tuto silnici se napojuje silnice III/ 2595 Bukovno -Michalovice a silnice III/2598 Líny-Krásná Ves.
Ze všech uvedených silnic je dopravně nejvýznamnější silnice II/259, ostatní silnice jsou svým významem rovnocenné a mají malý dopravní význam.
Návrhy, které řešila změna č. 1, budou dodrženy:
Jedná se o cyklostezku mezi obcí Bukovno a Líny po pravé straně silnice II/259 a místní komunikaci, spojující zemědělský areál a silnici II/258 – zajišťuje též příjezd do lokality Z9.
Technická infrastruktura
V oblasti technické infrastruktury nejsou změny. Změnou č.2 se kapacita území nemění.
Zásobování pitnou vodou, dešťové vody
V obci je místní vodovodní řad, zásobovaný z místních zdrojů.
Obytné lokality lze napojit na stávající vodovod a kanalizaci prodloužením hlavních řadů či přípojkami. Stávající vodovod nelze použít jako požární, obec musí mít zajištěnou požární vodu z jiných zdrojů – např. požárních nádrží, vodních ploch. Je třeba dodržet ustanovení §5, odst. 3 vodního zákona. Dešťové vody ze střech nové zástavby budou zasakovány na pozemcích stavebníků, dešťové vody z nových komunikací budou přednostně zasakovány, pouze v případě nevhodných geologických podmínek retencí s řízeným odvodem do vod povrchových. Poslední možností (řádně zdůvodněnou) je regulované vypouštění do kanalizace.
Potřeba vody
Potřeba vody je stanovena podle Směrnice č. 9/73, přičemž jsou specifické potřeby vody oproti základním hodnotám sníženy (ve smyslu čl. IV/4 Směrnic) tak, aby odpovídaly novějším metodickým podkladům, které zohledňují trendy ve spotřebě vody z poslední doby- Pokyny Min. zemědělství ČR pro výstavbu vodovodů v malých obcích - 1993.
spec. potřeba vody pro obyvatele(trvalé bydlení) 230 l/os/den
snížená potřeba vody dle čl.IV,odst.4 -o 35% 150 l/os/den
Základní vybavenost 20 l/os/den
Celkem 170 l/os/den
Orientační stanovení potřeby vody s ohledem na předpokládaný rozvoj území v blízkém časovém horizontu:
Potřeba vody pro obyvatele-
Stávající počet obyvatel = 736 osob, zaokrouhleno = 750
Předpokládaný nárůst obyvatel = 125 osob + rezerva20% = 150
výhledový počet obyvatel = 900 osob
Potřeba vody:
Q1den = 900 osob x 170 l/os/den = 153m3/den = 1,77 l/sec
Q1maxd = 153m3/den x 1,5 = 229,5m3/den = 2,66 l/sec
Q 1maxh = 229,5m3/den x 1,8 = 413m3/den = 4,78l/sec
Kanalizace
Severně od obce Bukovno a Líny se nachází stávající čistírna odpadních vod pro cca 750 EO.
Správce – Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav, počítá s její intenzifikací nebo výstavbou nové ČOV. Kapacita bude odpovídat rozvoji obce tj. výhledově 900 až 1250 obyvatel v cílovém stavu.
Obytné lokality lze dle schváleného ÚP napojit na stávající kanalizaci prodloužením hlavních řadů či přípojkami. Změnou č. 2 se kapacita území nezvyšuje.
Změnou č. 2/6 se vymezuje pozemek č. 1097/2 pro technickou infrastrukturu – ČOV
Ochranná pásma vodovodní a kanalizační sítě
Dle zákona č. 274/2001 Sb. §23 odst. 3 a 5, o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu jsou ochranná pásma vymezena vodorovnou vzdáleností od vnějšího líce stěny potrubí nebo kanalizační stoky na každou stranu:
a) u vodovodních řadů a kanalizačních stok do průměru 500 mm včetně..... 1,5 m
b) u vodovodních řadů a kanalizačních stok nad průměr 500 mm..... 2,5 m
c) u vodovodních řadů nebo kanalizačních stok o průměru nad 200 mm, jejichž dno je uloženo v hloubce větší než 2,5 m pod upraveným povrchem, se vzdálenosti podle písmene a) nebo b) od vnějšího líce zvyšují o 1,0 m.
Provádět terénní úpravy, budovat stavby trvalého charakteru, vysazovat trvalé porosty v těchto ochranných pásmech lze jen s dovolením příslušného správce sítě. Týká se především lokality Z9.
Zásobování elektrickou energií
Zásobování elektrickou energií bude dle schváleného územního plánu ze stávajících rozvodů NN, případně ze stávající sítě VN 22 kV a stávajících trafostanic
Ochranná pásma energetických zařízení
Zákon č. 458/2000 Sb. stanoví ochranná pásma nadzemního vedení jako souvislý prostor vymezený svislými rovinami vedenými po obou stranách vedení, ve vodorovné vzdálenosti měřeno kolmo na vedení, která činí od krajního vodiče 7 m (do 35kV včetně, 12 m (do 110 kV včetně), 15 m do 220 kV včetně, 20 m (do 400 kV včetně).
S plynofikací lokalit se neuvažuje.
Ochrana přírody, ÚSES
Změna č.2 nenaruší územní systém ekologické stability ani ráz krajiny.
3f) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby vymezení zastavitelných ploch
Změna č. 2 respektuje všechny plochy navržené schváleným územním plánem. Změna č. 2 sice navrhuje malé nové obytné plochy v lokalitě Z1 a Z9, náhradou ubírá obytné plochy v obytné lokalitě Z10, 11, 12. Lokality Z1, Z2, Z6, Z7, Z17 a Z9 se jeví jako perspektivní, s blízkým časovým horizontem realizace. V lokalitě Z1 již byla provedena parcelace a vydáno stavební povolení pro vodovod a kanalizaci. V lokalitě Z6 byly zahájeny terénní úpravy.
Stávající počet obyvatel 750
Nárůst počtu obyvatel v lokalitách s blízkým časovým horizontem realizace (do 2-4 let) odhad:
Lokalita parcely celková veřejná požadavek počet
Funkce č. výměra zeleň RD ob. m2 m2
Z1 953/3,4,5,6,8,18,19 8 191 0 6 18
BV provedena parcelace
Z2 964 2 275 110 2 6
BV
Z6 územní 26 000 1300 23 65
BV studie
Z7 197/2,198/2,199/3 4 125 200 3 9
BV 199/2
Z9 1065 10278 360 6 18
BV
Z17 986/3 3102 155 3 9
BV
Celkem 3971m2 = 5,4 ha 43 125
Celková výměra 5,4 ha je včetně ploch pro zahrady a komunikace.
V blízkém časovém horizontu lze počítat s nárůstem počtu obyvatel o cca 125 obyvatel + rezerva 20% = 150
Celkový počet obyvatel včetně rezervy je cca 900
Ostatní obytné lokality mají střednědobý až vzdálený časový horizont realizace. Změna č. 2 toto neřeší.
4. Náležitosti vyplývající z vyhlášky č.500/2006 Sb., část II odst. 1a) až 1d)
4a) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území
Změna č. 2 nemá vliv na širší vztahy v území
Obec je součástí Středočeského kraje, nachází se v blízkosti města Mladá Boleslav (cca 5 km) při silnici II/259.
Z hlediska struktury osídlení v širším území je obec Bukovno jejím důležitým a trvalým prvkem. Relativně vyhovující dostupnost širšího území vyhovuje pro zajišťování potřeb obyvatel Bukovna – tzn. cestám za zaměstnáním, základní i vyšší občanskou vybaveností, za volnočasovými aktivitami. Spádovost směřuje především do Mladé Boleslavi. Místní podnikatelské aktivity jsou zdrojem pracovních příležitostí zejména pro místní občany.
Dopravně (silniční doprava) je Bukovno a její část Líny obsluhovány komunikací II. třídy, na kterou navazují silnice III. třídy.
Územní plán obce Bukovno je koordinován se zpracovanými územními plány sousedních obcí. Z těchto dokumentů nevyplývají zvláštní požadavky na územní plán obce.
Řešené území je v systému ekologické stability zapojeno do širšího území na nadregionální a lokální úrovni. Tyto prvky jsou doplněny částmi lokálního systému. Vymezené skladebné prvky lokálního ÚSES zasahují do řešeného území a nevýznamně ovlivňují využití území.
Záměry navržené ve změně č. 2 se nenacházejí při hranicích řešeného zemí a nevyžadují koordinaci s okolními obcemi.
4b) Vyhodnocení splnění zadání
V roce 2017 bylo zpracováno zadání změny č. 2 ÚP Bukovno, které bylo po dobu 30 dnů vystaveno k nahlédnutí na Obecním úřadě Bukovno a na internetových stránkách obce http://www.bukovno.cz.
Požadavky uplatněné v zadání změny č. 2 ÚP Bukovno jsou zapracovány do návrhu Změny č. 2 ÚP a jsou respektovány. Proti zadání není provedena žádná změna.
4c) Výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v ZÚR (§43 odst. 1 stavebního zákona) s odůvodněním potřeby jejich vymezení
Nejsou vymezeny.
4d) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a na pozemky určené k plnění funkcí lesa
Zemědělské pozemky, které obklopují zastavěné území obce, se nacházejí na kvalitních půdách převážně v I. a II. třídě ochrany půdy. Méně kvalitní půdy se kolem zastavěného území, kam je směřován rozvoj, nevyskytují. Z těchto důvodů nelze zastavitelné plochy navrhnout na půdy méně kvalitní. Změna č. 2 sice navrhuje zvětšení lokality Z1 a Z9 o 0,93 ha obytné plochy, jako kompenzaci navrhuje zmenšení obytné plochy v lokalitě Z10, 11, 12 o 1,02 ha
Vyhodnocení záborů ZPF pro obytné plochy z hlediska BPEJ v ha, vyvolané změnou č. 2
Lokalita navržené kód druh region3 třída celkem
Číslo využití pl. pozemku BPEJ ochrany zábor .
Z1 bydlení BV orná 10.00 I 0,20
Z9 bydlení BV orná 10.00 I 0,73 .
Celkem bydlení 0,93 ha
Vyhodnocení záborů ZPF pro plochy technické infrastruktury (ČOV) z hlediska BPEJ v ha, vyvolané změnou č. 2
Lokalita navržené kód druh region3 třída celkem
Číslo využití pl. pozemku BPEJ ochrany zábor .
ČOV tech.infrastr. TI orná 41.77 V 0,12 ha
V řešeném území byly v minulosti provedeny meliorace. Změna č. 2 nezasahuje do provedených meliorací.
Vyhodnocení změny kultury – orná na zahrady v m2
Lokalita navržené kód region3 třída celkem
Číslo využití pl. BPEJ ochrany změna m2 .
Z1 zahrada ZS 10.00 I 600
Z9 zahrada ZS 10.00 I 2 978
p.č.142/1 zahrada ZS 10.00 I 4 827 .
Celkem zahrady 0, 84 ha 8 405
Vyhodnocení změny využití – návrhové obytné plochy na zahrady v m2
Lokalita navržené kód region3 třída celkem
Číslo využití pl. BPEJ ochrany změna .
Z10 zahrada ZS 09.00 I 6 880
Z11 zahrada ZS 09.00 I 1 410
Z12 zahrada ZS 09.00 I 1 920 .
Celkem 1,02 ha 10 210
Zahrady jsou v nezastavitelném území
Pozemky určené k plnění funkcí lesa
Na okraji zástavby Líny – naproti hřbitovu - na p.č. 180/4 (les) je třeba legalizovat stávající parkovací plochu – minimálně 250 m2, funkce dopravní infrastruktura (DS) a podat dodatečně žádost o vynětí z PUPFL na magistrátu města Mladá Boleslav, odbor životního prostředí.
Zábor lesního pozemku p.č. 180/4 – cca 250 m2 – v prosinci 2018 je v řízení.
Ostatní PUPFL nejsou dotčeny. Ochranné pásmo lesa v krajině není dotčeno. V lokalitě Z9 bude obytná zástavba ve vzdálenosti 30 m od hranice lesa.
5. Rozhodnutí o námitkách uplatněných k návrhu územního plánu a jejich odůvodnění
Nejpozději do 7 dnů ode dne veřejného projednání, tj. do 18. 10. 2018, mohl každý písemně uplatnit své námitky.
V určené lhůtě pro uplatnění námitek k Návrhu změny č. 2 územního plánu nebyly podány ze strany vlastníků pozemků a staveb dotčených návrhem řešení, oprávněného investora a zástupce veřejnosti žádné námitky
6. Vyhodnocení připomínek uplatněných k návrhu územního plánu
6.1 Připomínky uplatněné ke společnému jednání (dle § 50, odst. 3)
Stanovisko a připomínka | Komentář | Úprava návrhu - vyhodnocení |
Středočeský kraj, Krajský úřad Č.j. 038820/2018/KUSK 14. 5. 2018 a čj: 064854/2018/KUSK ze dne 12.6.2018
| a) Odbor ŽP a zemědělství: - dle zákona č. 334/1992 Sb. o ochraně ZPF souhlasí s nezemědělským využitím lokalit.
- dle zákona č. 100/2001 Sb. zpracování SEA - z hlediska zákona č. 289/1995 Sb., 254/2001 Sb., 201/2012 Sb., a224/2015 Sb. - bez připomínek
b) Odbor dopravy nemá připomínky
c) Odbor kultury – není příslušný.
|
Bereme na vědomí.
|
Ministerstvo ŽP ČR Odbor výkonu státní správy Č. j MZP/2018/500/618 4. 5. 2018
| Bez připomínek. | Bereme na vědomí. |
Ministerstvo obrany ČR Čj: 11417/2018-1150-OÚZ-PHA 17.4.2018
| Souhlas. | Bereme na vědomí. |
Hasičský záchranný sbor Stř.kraje Č.j. MB-1-1/2018/ÚP-23 10. 4. 2018
| Souhlasné stanovisko.
| Bereme na vědomí. |
ČEPRO,a.s. Č.j.5680/18 27. 3. 2018
| V řešeném území se nenachází podzemní dálkové zařízení ani nadzemní objekty ČEPRO. | Bereme na vědomí. |
Krajská hygienická stanice Čj: KHSSC 15352/2018 21. 3. 2018 | Souhlas. | Bereme na vědomí. |
NET4GAS, s.r.o. Čj:2653/18/OVP/N 21. 3. 2018
| Nezasahuje do bezpečnostního pásma VTL plynovodu.
| Bereme na vědomí.
|
Krajská veterinární správa Čj: SVS/20185/043784-S 9. 4. 2018 | Bez připomínek. | Bereme na vědomí. |
Vodovody a kanalizace Ml Boleslav Čj: 1222/18/Ge 6.4.2018
| Bez připomínek. | Bereme na vědomí. |
Magistrát města Mladá Boleslav – odbor životního prostředí Č.j. ŽP-336.2-19093/2018 27. 4. 2018
| Návrh je v souladu s vodním zákonem. Z hlediska lesního zákona souhlasí za podmínky, že bude požádáno o trvalé odnětí pozemku p.č. 180/4 do doby schválení Změny ÚP zastupitelstvem obce. Z hlediska ochrany přírody a krajiny bez připomínek.
| Bereme na vědomí. Bude požádáno. |
Vlastimil Fidler, Bukovno 69 26. 4. 2018 | Žádost o zahrnutí pozemku parc.č. 953/11, k.ú. Bukovno, který je v jeho vlastnictví, do ploch určených k bydlení. | Pozemek nebude zahrnut - parcela má BPEJ s třídou ochrany I. Při záboru nejkvalitnější půdy nutno prokázat, že převažuje veřejný zájem stavby nad veřejným zájmem ochrany ZPF. Veřejný zájem nelze prokázat. Obec má dostatek (či spíše nadbytek) obytných ploch, navržených ve schváleném územním plánu Bukovno. |
Sylvie Bičíková, Sylva Bičíková, Líny 3 16. 5. 2018 | Námitky k funkčnímu využití přestavbové plochy P2, kde je schváleným ÚP Bukovno navržena výroba drobná (VD).
| Plocha P2 není předmětem projednávané Změny č. 2 ÚP Bukovno. |
6. 2 Připomínky uplatněné k veřejnému projednání (dle § 52, odst. 3)
Nejpozději do 7 dnů ode dne veřejného projednání, tj. do 18. 10. 2018, mohl každý písemně uplatnit své připomínky.
Pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem zpracoval návrhy vyhodnocení připomínek ( § 172 odst. 4 zákona č. 500/2004 Sb., - dále jen SŘ) .
1/ K veřejnému projednání návrhu Změny č. 2 územního plánu obce Bukovno podala dne 12. 10. 2018 připomínky paní Jaroslava Vostruhová, bytem 17. listopadu 1179, 293 01 Mladá Boleslav, vlastník pozemku parc.č. 9/1 a st.8/1, ve které vznáší námitku proti zahrnutí p.č. 298/1 do památkové ochrany.
Vyhodnocení: Připomínka je zohledněna.
Odůvodnění: Jedná se o text: včetně zahrady298/1
Tento text se do textu Změny č. 2 územního plánu dostal omylem, na základě nedostatečné komunikace mezi obcí a zpracovatelem.
Správný text je: včetně zahrady 8/1
Dle NPÚ - památkový katalog, mají památkovou ochranu stavby na stavebních parcelách 7/1, 7/2 a zahrada na p.č. 8/1. Navazující parcela 298/1 do památkové ochrany nepatří. Toto bylo v textové části opraveno.
Text: včetně zahrady č. p.298/1se z textové části opatření obecné povahy a odůvodnění vypouští a nahrazuje se textem: včetně zahrady č.p.8/1
V grafické části – koordinační výkres – bude zakreslen areál usedlosti č.popisné 26 včetně parcely č. 8/1 (zahrada). Na doporučení stavebního úřadu Mladá Boleslav budou plochy památkové ochrany barevně vyšrafovány.
Schvalování staveb v zastavěném území obce je v kompetenci příslušného Stavebního úřadu. Stavební úřad při povolování a umisťování staveb vychází z podmínek pro plochy s rozdílným způsobem využití, které stanovil schválený územní plán.
Tyto podmínky (regulativy) pro plochy s rozdílným způsobem využití se změnou č.2 ÚP Bukovno neměnily a zůstávají dle schváleného ÚP.
Regulativy funkčního využití jsou stanoveny dle rozsahu a obsahu, který odpovídá současnému/stávajícímu způsobu využití daných pozemků a toto využití je plně v souladu s pravomocně vydanými správními rozhodnutími pro stavby na nich umístěné.
2/ K veřejnému projednání návrhu Změny č. 2 územního plánu obce Bukovno podal dne 17. 10. 2018 pod č.j. ŽP-336.2-51498/2018 připomínku odbor životního prostředí Magistrátu města Mladá Boleslav, kde požadují:
a) Nesouhlasí s likvidací dešťových vod prostřednictvím stávající dešťové kanalizace. Musí být řešeno přednostně vsakováním, pouze v případě nevhodných geologických podmínek retencí s řízeným odvodem do vod povrchových. Poslední možností (řádně zdůvodněnou) je regulované vypouštění do kanalizace.
Vyhodnocení: Připomínka je zohledněna.
Odůvodnění: text připomínky byl zapracován do textové části Odůvodnění do kapitoly Komplexní zdůvodnění řešení.
b) buď umístit parkoviště na plochách veřejné zeleně na p.č. 181/1,2, 181/5 (což územní plán umožňuje jako plochy pro související dopravní infrastrukturu) nebo navrhnout odpovídající parkovací plochu na p.č.180/4 k trvalému odnětí.
Vyhodnocení: Připomínka je zohledněna.
Odůvodnění: Část p.č. 180/4 je v současné době využívaná jako parkoviště pro hřbitov, nejsou zde žádné stromy. Pozemek je ve vlastnictví obce. Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o legalizaci stávajícího stavu, bude do opatření obecné povahy doplněn ke změně 2/5 text:
V rámci změny 2/5 bude legalizována stávající parkovací plocha naproti hřbitovu na p.č. 180/4 (lesní pozemek) jako plocha dopravní infrastruktury (DS) a navržena k trvalému odnětí.
Do odůvodnění bude doplněn bod 4d), odstavec Pozemky určené k plnění funkce lesa text:
Zábor lesního pozemku p.č. 180/4 – 250 m2
Poučení
Proti změně č.2 územního plánu Bukovno vydanému formou opatření obecné povahy nelze podat opravný prostředek ( §173 odst. 2 zákona č.500/2004 Sb., správní řád).
Obsah odůvodnění:
1. Postup pořízení územního plánu ..................................................................................... 2
2. Výsledek přezkoumání územního plánu - §53, odst. 4 SZ.................................................... 3
2a) soulad územního plánu s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací vydanou krajem 3
2b) soulad s cíli a úkoly územního plánování, zejména s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území a požadavky na ochranu nezastavěného území........................................................................................................ 3
2c) soulad s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích předpisů..................................... 6
2d) soulad s požadavky zvláštních právních předpisů, popřípadě s výsledkem řešení.................... 6
3. Náležitosti vyplývající z § 53 odst. 5a) až 5f) stavebního zákona........................................... 7
3a) Výsledek přezkoumání územního plánu podle § 53, odstavce 4 stavebního zákona.................. 7
3b) Zpráva o vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území obsahující základní informace o výsledcích tohoto vyhodnocení včetně výsledků vyhodnocení vlivů na životní prostředí ......................................................................................................... 7
3c) Stanovisko krajského úřadu podle §50 odst.5 .................................................................. 7
3d) Stanovisko, jak bylo stanovisko podle §50 odst.5 zohledněno, s uvedením závažných důvodů, pokud některé požadavky nebo podmínky zohledněny nebyly..................................................................................................................................... 7
3e) Komplexní zdůvodnění přijatého řešení ......................................................................... 7
3f) Vyhodnocení účelného využití zastavěného území a vyhodnocení potřeby vymezení zastavitelných ploch. 11
4. Náležitosti vyplývající z vyhlášky č.500/2006 Sb., část II odst. 1a) až 1d)............................. 11
4a) Vyhodnocení koordinace využívání území z hlediska širších vztahů v území........................ 11
4b) Vyhodnocení splnění zadání ...................................................................................... 12
4c) Výčet záležitostí nadmístního významu, které nejsou řešeny v ZÚR (§43 odst. 1 stavebního zákona) s odůvodněním potřeby jejich vymezení . 12
4d) Vyhodnocení předpokládaných důsledků navrhovaného řešení na zemědělský půdní fond a na pozemky určené k plnění funkcí lesa. 12
5. Rozhodnutí o námitkách uplatněných k návrhu územního plánu a jejich odůvodnění .............. 13
6. Vyhodnocení připomínek uplatněných k návrhu územního plánu ........................................ 13